Jerusalem prosecutors filed an indictment against a rabbi who served as a mashgiach at a yeshiva in the city, for a series of rapes carried against a number of female relatives over the course of several years.
The accused began his horrific campaign of abuse when his first victim was just six years old, and continued abusing her and other female relatives by various means of coercion and manipulation.
According to the indictment, the regarded his young victims as mere playthings to satisfy his perverted lusts, and took advantage of their naivete and vulnerability to gain total emotional control over them.
The indictment describes how he abused his position of respect within the community, and the fact that he had supported the immediate family of his primary victim (known as “A.”) financially in the past.
He had attempted to justify his actions by perversely claiming they were not only permitted under Jewish law, but mandated. In some cases he even went as far as to claim his acts of abuse served to “purify” his victims spiritually and atone for sins their souls committed in “past lives”, or to cure them of physical ailments.
In one particularly extreme incident relayed in the indictment, the accused secretly recorded leading haredi Rabbi Chaim Kaniyevsky issuing a halakhic ruling on a totally unrelated subject, then played it back to the accused and claimed the rabbi was in fact endorsing the abuser’s actions, in order to persuade her against speaking out.
“A.”, however, saw through the ruse.
The prosecution has requested the suspect be remanded in custody until the end of legal proceedings.
הלכתיים למעשיו. הנאשם הוא רב ומשגיח בישיבה ליטאית חשובה בירושלים, והמעשים החמורים מאד נמשכו במשך שנים, בין השאר במשרדו בישיבה.
מעשיו של הנאשם החלו מעת שהייתה אחת האחיות ילדה קטנה, ונמשכו אצלה ואצל האחיות הנוספות גם שנים לאחר שהיו נשואות, תוך שימוש במצגי מרמה ומניפולציות מסוגים שונים. הנפגעות הן בנות משפחתו של הפוגע.
בכתב האישום מפורטות המניפולציות בהם השתמש הרב. “הנאשם ניצל את מעמדו המשפחתי והתורני הנחשב והמכובד בקהילה, את עובדת היותו תומך כלכלי במשפחת הנפגעת תוך העצמת תחושת התלות והחובה שלה כלפיו.
“ככל שהלכה ובגרה הוסיף הנאשם והשתמש, בנוסף לכל אלה, בשורה של מצגי מרמה, כזבים ומניפולציות לרבות אסמכתאות הלכתיות לכאורה לפיהם המעשים לא רק שאינם אסורים אלא אף מהווים קיום מצווה. וטענות כי המעשים הם מרפא למחלותיו וכי בריאותו ואף חייו תלויים בכך, וכן מצגים כי המעשים הכרחיים ל”תיקון” הקלקול בנשמת הנפגעת מגלגולה הקודם”.
המשגיח אף אמר לאחת מהן כי יביא לה הוכחה מהרב חיים קנייבסקי כי הקשר ביניהם מותר מבחינה הלכתית. על פי כתב האישום, הוא נטל הקלטה של הרב קנייבסקי אומר דברי הלכה, דברים שאין להם כל קשר אליו, והשמיעה בפני אותה קרובת משפחה, בטענה כי הדברים נאמרו כהכשר לקשר ביניהם, במטרה לשכנעה להסכים להמשך הקשר האסור והחמור עמו.
במקרה אחר, קרובת משפחה אחרת טענה בפניו כי מעשיו מהווים עבירה על פי התורה. אך המשגיח לא נכנע, והציג בפניה על גבי דפי גמרא אסמכתאות הלכתיות כביכול המתירות את המעשים החמורים שביצע בה. המשגיח על פי כתב האישום הסביר לה כי ביקוריו אינם מהווים עבירה של “ייחוד” שכן קיים היתר הלכתי של “בעלה בעיר” המתיר להם לשהות לבדם בבית. כמו-כן הסביר כי מעשיו מותרים מדין “עד אחד נאמן באיסורין”, שכן הוא מהווה עד אחד אשר מתיר את האיסור.
אם לא די בכך, המשגיח הסביר לה כי שאלותיה מהווים זלזול בגדולי ישראל וכי שאלות אלו נובעים מתוך בעיית ה”נרווים” שלה, ולפיכך אסר עליה להמשיך ולשאול שאלות נוספות. אצל האחות השלישית, המשגיח קנה לה מכשיר טלפון כדי שיוכולו להיות בקשר, ובפגישה הראשונה שלהם ציטט בפניה פסוקים משיר השירים ומהגמרא המתירים לו כביכול לגעת בה.
יצויין, כי המשגיח גיבה את מעשיו האסורים על פי התורה, על פי החוק, ואת מעשיו ביצע בביתו שלו, בבתי קרובות משפחתו, בחדרו בישיבה וברכבו. בחלק מהמקרים את תיעד אותן. גם כששהה בחו”ל לא בחל במעשיו, וביצע איתן שיחות אסורות.
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
רב ומשגיח בישיבה בירושלים מואשם בכך שאנס את בנות משפחתו מאות פעמים במשך שנים ארוכות. מכתב האישום החמור שהוגש נגדו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר על ידי פרקליטות ירושלים מתואר כיצד תקף אותן החל מהתקופה בה אחת מהן הייתה בת שש בלבד.
“הנאשם ניצל את גילה הרך של א’ וכן את מעמדו המשפחתי והתורני הנחשב והמכובד בקהילה ובעיני משפחתה של א'”, נכתב בכתב האישום, “הנאשם ניצל את עובדת היותו תומך כלכלי במשפחתה תוך העצמת תחושת התלות והחובה של א’ כלפיו. ככל שהלכה ובגרה, הוסיף הנאשם והשתמש כלפי א’, בנוסף לכל אלה, בשורה של מצגי מרמה, כזבים ומניפולציות, לרבות אסמכתאות הלכתיות לכאורה לפיהם המעשים המיניים לא רק שאינם אסורים אלא אף מהווים קיום מצווה, טענות כי המעשים המיניים הם מרפא למחלותיו וכי בריאותו ואף חייו תלויים בכך”.
“על מנת להשיג את שיתוף הפעולה המלא של א’, וכדי להעצים את תחושת החובה והתלות שלה כלפיו, נהג הנאשם, לאחר שביצע בא’ את המעשים המיניים שתוארו לעיל, לתת בידה סכום כסף של כמה מאות שקלים בכל פעם, שתעבירם בסתר לידי הוריה אשר סבלו מקשיים כלכליים”, מפורט בכתב האישום, “הנאשם נתן לא’ להבין כי מתן הסיוע הכספי החיוני להוריה קשור לשיתוף הפעולה ולהיענותה למעשיו המיניים בגופה”.
לפי כתב האישום, “על מנת להעצים בא’ את רגשות אסירות התודה, החובה והתלות כלפיו, סיפר לא’ בהזדמנויות רבות על חובות כספיים שהוא מכסה לאביה וכמה הוא עוזר לו”. המעשים נמשכו במשך שנים ארוכות, גם לאחר שא’ נישאה ואף הפכה לאם. “הנאשם השיג שליטה על א’ באופן ששלל ממנה יכולת ליתן הסכמה חופשית, להתנגד למעשיו ולהבין את טיבם ומשמעותם האמיתיים”, מוסבר בכתב האישום, “וכן שלל מא’ כל יכולת להבחין בכזבים הרבים ובמצגי השווא אשר בהם הצדיק ועטף את מעשיו המיניים כלפיה”.
תקף את כל שלוש האחיות
את ב’, אחותה של א’, התחיל הרב לתקוף מינית לאחר שנישאה. “הנאשם אמר לב’ כי לאחר נישואיה קיבלה הדרכה מוטעית, וכי הגיע על מנת לתת לה הדרכה נכונה לחיי נישואין והסביר שהדבר נעשה על דעת בעלה. הנאשם הוסיף ואמר לב’ כי היא סובלת מבעיה של עצבים, וכי בעיה זו פוגעת בחיי משפחתה”, מוסבר בכתב האישום, “הנאשם הסביר לב’ כי בכוונתו לטפל בבעיה זו, כשבין היתר הטיפול כלל מעשים מיניים שנועדו ללמד את ב’ להירגע”.
לפי כתב האישום, “ב’ הסבירה לנאשם כי היא מעדיפה שהטיפול ב’בעיה’ שלה ייעשה על ידי לקיחת תרופות, אך הנאשם הסביר לה כי היא עלולה להתמכר לתרופות וכי הטיפול שלו עדיף על טיפולים אחרים מאחר והוא קרוב משפחתה ולפיכך יכול לבוא עמה במגע”. גם במקרה זה הציג הרב אסמכתאות הלכתיות, לכאורה, הנותנות לגיטימציה למעשיו.
גם את אחותן השלישית, ג’, תקף הרב מינית. את המעשים עמה התחיל בעת שהייתה בת 19, אך למזלה הצליחה להמנע מקשר קרוב עמו ובניגוד לאחיותיה תקיפתה נבלמה במעשים מגונים “בלבד”. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
The accused is Naftali Maklev (נפתלי מקלב), a prominent and powerful rabbi at the Be’er HaTorah yeshiva in Bayit Vegan, Jerusalem.
The accusations in this report are sickening and shocking